To nie ma znaczenia, czy chodzi o sprzedaż mieszkania w Gliwicach, czy domu w Wadowicach - w całym kraju i każdy skup nieruchomości online obowiązują te same zasady związane z dopilnowaniem prawidłowości całej transakcji. Ilość i poziom skomplikowania formalności, jakie wiążą się z całą procedurą w dużym stopniu są związane z jakością usług świadczonych przez firmę, którą wybrałeś do współpracy.
Decydując się na sprzedaż nieruchomości naszej firmie możesz mieć pewność, że wszystko odbędzie się płynnie, szybko i możliwie jak najszybciej. Nasi konsultanci zadbają o taki bezproblemowy przebieg transakcji. Jednak im więcej wiesz już teraz, tym lepiej będziesz zorientowany w temacie i łatwiej będzie Ci podjąć decyzję o skupie nieruchomości, z którym chcesz współpracować. Jak to wygląda u nas? Zapraszamy do lektury.
Sprzedaż nieruchomości online a formalności - czy to skomplikowane?
Każda transakcja związana z nieruchomością musi finalnie zostać potwierdzona w kancelarii notariusza. Zanim jednak do tego dojdzie i akt notarialny stanie się faktem konieczne jest przygotowanie kompletnej dokumentacji. Fachowe, kompleksowe i profesjonalne podejście do tematu niesie obopólne korzyści - obie strony są prawnie zabezpieczone przed podważaniem umowy zawartej w obecności notariusza.
Skup nieruchomości online - dlaczego akt notarialny jest niezbędny?
- chroni umowę przed jej podważeniem,
- stanowi podstawę do założenia księgi wieczystej dla nieruchomości (w razie jej braku),
- służy do wprowadzenia zmian dotyczących właścicieli w księdze wieczystej.
Jednak tak jak wspomnieliśmy - sam akt podpisania umowy, po którym bezpośrednio wypłacamy gotówkę lub dokonujemy przelewu na wskazane przez klienta konto to ostatni przystanek we współpracy. Zanim do tego dojdzie konieczne jest zadbanie o szereg formalności, bez których skup nieruchomości w Bielsku-Białej, Czechowicach-Dziedzicach czy innym mieście nie byłby przeprowadzony w sposób legalny.
Numer księgi wieczystej nieruchomości oraz akt notarialny
Gdy zaakceptujesz cenę zaproponowaną przez nasz skup nieruchomości za gotówkę - przychodzi czas na przygotowanie niezbędnych dokumentów. Im więcej sam ich posiadasz - tym lepiej, a cała transakcja może zostać zamknięta nawet z dnia na dzień. Nasz konsultant poprowadzi Cię po formalnościach, które na tym etapie muszą zostać załatwione. Po wstępnych konsultacjach zostanie do CIebie przesłana pełna lista dokumentów - koniecznych do sporządzenia w pełni legalnej umowy.
Jakie informacje będą potrzebne do sporządzenia umowy?
- akt notarialny - dokument, który określa w jaki sposób wszedłeś w posiadanie nieruchomości,
- numer księgi wieczystej sprzedawanej nieruchomości.
W przypadku aktu notarialnego może to być na przykład akt zakupu, bądź darowizny. Jeśli chodzi o księgę wieczystą - zawiera ona wszystkie najważniejsze informacje dotyczące mieszkania, czy domu. Między innymi można w niej sprawdzić to, czy nieruchomość jest w jakikolwiek obciążona, albo kto jest jej aktualnym właścicielem.
Zadłużona nieruchomość a skup za gotówkę i niezbędne formalności
Okazuje się, że skup zadłużonych nieruchomości cieszy się w ostatnich latach dużym zainteresowaniem - również na terenie Śląska i Małopolski. W związku z tym nasza firma również mocno wyspecjalizowała się w tym zakresie usług. Jak można się domyślić, gdy w grę wchodzi zadłużona nieruchomość na sprzedaż - pojawia się potrzeba przygotowania nieco większej ilości dokumentów, niż w przypadku działki, domu, czy mieszkania nieobciążonego długiem.
Skup zadłużonej nieruchomości Bielsko-Biała i okolice - jakie dokumenty są dodatkowo potrzebne?
- umowy kredytowe,
- pisma od dostawców mediów (prąd, gaz, woda itp.),
- monity z firm pożyczkowych lub banku,
- wszelkie inne dokumenty pomagające określić zadłużenie.
Na podstawie analizy ww. dokumentów dokonywane jest określenie wysokości zadłużenia nieruchomości i uczciwa cena, która w pierwszej kolejności jest przekazywana na spłatę długów. Kwota pomniejszona o sumę wynikającą z zadłużenia jest gotówką, którą nasz skup nieruchomości może przekazać Ci osobiście bądź wykonać przelew na wskazane konto.
Formalności związane ze sprzedażą nieruchomości - z profesjonalną pomocą łatwiej!
Ilość dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia legalnej transakcji związanej ze sprzedażą nieruchomości do skupu może być różna. Jednak bez względu na to, jak wiele informacji potrzeba, czy chodzi o skup nieruchomości zadłużonej, czy problematycznej w inny sposób - zawsze można dojść do tego samego wniosku: jest szybciej, łatwiej i znacznie mniej stresująco gdy załatwia się te formalności z profesjonalną pomocą po swojej stronie.
Właśnie dlatego do początku prowadzenia naszej działalności przyświeca nam cel maksymalnego ułatwienia całej procedury dla naszych klientów. Jeśli więc skup nieruchomości online jest tym, co Cię interesuje i chcesz współpracować z firmą doświadczoną i profesjonalną - zapraszamy. Będzie nam bardzo miło Ci pomóc, dlatego czekamy na kontakt.